Aktualności

      • Praca domowa
        • Praca domowa

        • Dążymy do tego, aby w naszej szkole była

          „PRACA DOMOWA NA MIARĘ CZASÓW, POTRZEB, CHĘCI I ZAINTERESOWAŃ”

          Staramy się stwarzać możliwość wyboru zadań, tworzenia pracy domowej według własnego pomysłu ucznia, realizowania projektów.

          Nauczyciele SP 185:

          • Zadają celową pracę domową, która jest zbieżna z celem lekcji i stanowi jego kontynuację.
          • Stosują zadawanie na dłuższy termin, np., co wtorek, czy raz w miesiącu uczniowie oddają wyznaczone zadania, pracę pisemną czy projekt. Wtedy uczeń (rodzic) decyduje, kiedy praca zostanie wykonana.
          • Zadają pracę „do wyboru”. Dają możliwość decydowania o:
            • wyborze spośród np. 4 zadań – 2 wg uznania,
            • temacie pracy pisemnej,
            • przygotowaniu wypowiedzi na tematy „do wyboru”.
          • Pozwalają samodzielnie określić uczniowi pracę do wykonania w domu, np. wymyślić zadanie matematyczne z zastosowaniem poznanych ułamków, prawa matematycznego, fizycznego, reguły ortograficznej czy sposobu opracowania lektury. Uczą stosowania wiedzy w praktyce i bycia kreatywnym.
          • Stosują pracę domową stanowiącą przygotowanie do „odwróconej lekcji”. Zaciekawiają uczniów, co będzie tematem następnego spotkania. Zachęcają aktywnych do przygotowania się, poczytania na dany temat. Określają ramy czasowe ustnego przygotowania, np. wypowiedź na 2 minuty o….
          • Proponują pracę domową do wykonania w grupie. Praca w zespole przynosi zazwyczaj lepsze efekty niż w pojedynkę, a zespół wypracowuje rezultaty lepsze niż kompetencje poszczególnych jego członków. Zespół umożliwia czerpanie ze wspólnego zasobu, umiejętności, doświadczeń i twórczych pomysłów (np. wspólne budowanie, konstruowanie, dochodzenie do wniosków).
          • Wykorzystują platformy internetowe umożliwiające śledzenie pracy uczniów oraz sprawdzanie jej wyników.
          • Stosują zróżnicowany stopień trudności. Stosują indywidualizację w pracy domowej, aby dla jednych nie była nudna i monotonna, a dla innych zbyt trudna.
          • Zadają pracę dla chętnych. Umożliwiają bycie kreatywnym.
          • Nie zadają codziennie. Przymus codziennego siedzenia przy biurku nie powoduje dobrego nastawienia ani do szkoły, ani do uczenia się.
          • Umożliwiają sposób sprawdzenia pracy domowej, np. w parze, czy przez ucznia – „lidera”. Omawiają, pytają, co sprawiło trudność. Doceniają i oceniają.

          W tym roku szkolnym chcemy pracować nad pracą domową. Nauczyciele będą stosować różne jej rodzaje i zasady. Prosimy o wsparcie dzieci.

          Rodzicu:

          • Wspieraj samodzielność dziecka.
          • Pomóż podzielić większą pracę na części.
          • Stosuj i kontroluj odpoczynki.
          • Nagradzaj.
          • Ucz się od dziecka - poproś, aby dziecko Cię nauczyło….

          Dziękujemy w imieniu uczniów.

          Nauczyciele SP 185.

      • Zagubione rzeczy
        • Zagubione rzeczy

        • W związku z regułami sanitarnymi informuję, że pozostawione przez uczniów ubrania i inne rzeczy będą utylizowane lub przekazywane do PCK na koniec każdego miesiąca.

          Od początku miesiąca zagubione przez uczniów ubrania będą sukcesywnie eksponowane w pudłach lub na wieszaku w szkolnej szatni.

          Na koniec miesiąca nieodebrane rzeczy zostaną zapakowane do worków i będą przechowywane przez kolejny miesiąc.

          Ubrania i inne przedmioty znajdujące się w workach będą wyrzucane ostatniego dnia każdego miesiąca.

          Dyrektor Szkoły

      • Zmiany w planie lekcji
        • Zmiany w planie lekcji

        • Od 10 września obowiązuje nowy plan lekcji.

          O terminie rozpoczęcia zajęć WDŻ oraz Doradztwa Zawodowego poinformują  Wychowawcy klas.

          PLAN LEKCJI

      • Zebrania - klasy I i oddział przedszkolny
        • Zebrania - klasy I i oddział przedszkolny

        • Zapraszamy rodziców uczniów klas I i oddziału przedszkolnego na zebrania w dn. 10 września

          Harmonogram zebrań:

          Oddział przedszkolny - godz. 17.00 - sala nr 303

          kl. Ia - godz. 18.40 - sala nr 301

          kl. Ib - godz. 17.30 - sala nr 304

          kl. Ic - godz. 17.30 - sala nr 305

      • Pomoc socjalna
        • Pomoc socjalna

        • Uczniowie z rodzin, w których dochód nie przekracza 514 zł na osobę mogą ubiegać się o pomoc socjalną. Wszelkie  informacje na ten temat,  wraz z wzorami wniosków, zamieszczone są w serwisie Biura Edukacji Warszawskiej w zakładce „Dla rodzica i ucznia”/ pomoc socjalna. ( www.edukacja.warszawa.pl). Osoby zainteresowane proszone są o niezwłoczny kontakt z pedagogiem.

          Mariola Pronobis

      • Rozpoczęcie roku szkolnego
        • Rozpoczęcie roku szkolnego

        • Z uwagi na przedłużający się remont sali gimnastycznej rozpoczęcie roku szkolnego w klasach II - VIII odbywać sie będzie w salach lekcyjnych. Oddział przedszkolny i klasy I zapraszamy na korytarz I piętra.

          • kl. VIII, VII, VI, IIc - godz. 9.00 - sale lekcyjne
          • kl. IV, V - godz. 10. 00 - sale lekcyjne
          • kl. II, III - godz. 11.00 - sale lekcyjne
          • kl.I i oddział przedszkolny - godz. 11.00 - korytarz I piętra

                     kl. IIc - wyjątkowo o godz. 9.00

          PRZYDZIAŁ_SAL_NA_POCZĄTEK_ROKU.docx

        • Podręczniki

        • W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas I - VIII będą mogli skorzystać z bezpłatnych podręczników. Zostaną one wypożyczone uczniom na cały rok szkolny. Podręczniki do nauki religii zapewniają rodzice na własny koszt.

          Podręczniki do oddziału przedszkolnego - " klasy 0" również zapewniają rodzice.

          podreczniki2018_19.docx

        • Budżet Partycypacyjny

        • laughZ ogromną radością informujemy, że nasz projekt "Sport i zabawa - to nasze prawa" uzyskał 971, tj. 35,88% głosów, a tym samym jest w gronie zwycięzców. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w propagowanie projektu i oddanie głosów.

          Dyrekcja szkoły

      • Budżet Partycypacyjny - już można głosować!
        • Budżet Partycypacyjny - już można głosować!

        •  Link: https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/voting/welcome

          Jak głosować?:

          1. kliknij w link  i wejdź na stronę budżetu partycypacyjnego m.st.Warszawy

          2. kliknij ZAGŁOSUJ

          3. wpisz dwukrotnie swój adres e-mail

          4. wejdź na swoja pocztę - otwórz mail od m.st.Warszawy-kliknij w link

          5. (pojawi się mapka) wybierz dzielnicę Praga Południe, wybierz obszar-Gocław

          6. kliknij WYBIERZ przy ostatnim na liście projekcie nr 29 ,,Sport i zabawa - to nasze prawa"

          7. przejdź do projektów ogólnodzielnicowych, wybierz DALEJ wybierz PRZEJRZYJ PROJEKTY, zagłosuj

          8. uzupełnij swoje dane

          9. wciśnij żółte pole WYŚLIJ SWÓJ GŁOS

          10. informacja DZIĘKUJEMY ZA UDZIAŁ W GŁOSOWANIU oznacza, że Twój głos został pomyślnie wysłany

          11. na Twój e-mail przyjdzie podziękowanie od m.st.Warszawy za udział w głosowaniu

           

          serdecznie dziękujemy w imieniu dzieci z SP185 i osiedla Gocław

      • Informacja
        • Informacja

        • Informujemy, że pozostawione przez uczniów w szkole ubrania i obuwie są do odbioru do 29 czerwca 2018 r. Po tym terminie zostaną przekazane do PCK.
          Dyrekcja szkoły

    • Kontakty

      • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 185 IM. UNICEF
      • (+22) 613 58 78, fax (+22) 613 48 64
      • ul. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 31
        03-982 Warszawa
        Poland
    • Logowanie

  • Nasze media społecznościowe

  • Deklaracja dostępności cyfrowej i architektonicznej

  • Biuletyn informacji publicznej
  •  

    Budynek i teren szkoły objęte są monitoringiem wizyjnym