Rok szkolny 2016/2017
POLSKIE SYMBOLE NARODOWE
Z okazji zbliżających się Świąt Narodowych: Konstytucji 3-go maja i Dnia Flagi Państwowej najmłodsze dzieci ze świetlicy uczestniczyły w bloku zajęć kształtujących postawy patriotyczne.
Dzieci poznawały Polskie Symbole Narodowe i ich genezę oglądając i odpowiadając na pytania interaktywnej prezentacji „Polak Mały” opracowanej przez Instytut Pamięci Narodowej.
Poznały Legendę o powstaniu Państwa Polskiego na podstawie przedstawienia teatralnego nagranego przez dzieci dla dzieci w ramach programu Comentus.
Oglądając prezentację do wiersza patriotycznego Władysława Bełzy pt. Katechizm Młodego Polaka i odpowiadając na pytania z wiersza zadawane przez nauczyciela szybko nauczyły się na pamięć Wyznania wiary dziecięcia polskiego.
Wspólnie układały Herb Polski z puzzli i poznawały słowa hymnu uzupełniając tekst obrazkami puzzlami z edukacyjnej gry planszowej „Polak Mały” opracowanej przez Instytut Pamięci Narodowej.
Ustawa o godle, barwach i hymnie
Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach
państwowych (wyjątek)
z 31 stycznia 1980 r. (tekst jednolity z 2005 r.)
Art. 1.
1. Orzeł biały, biało-czerwone barwy i „Mazurek Dąbrowskiego”
są symbolami Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Otaczanie tych symboli czcią i szacunkiem jest prawem
i obowiązkiem każdego obywatela Rzeczypospolitej Polskiej oraz
wszystkich organów państwowych, instytucji i organizacji.
3. Symbole Rzeczypospolitej Polskiej pozostają pod szczególną ochroną
prawa, przewidzianą w odrębnych przepisach.
Teresa Bargielska
Marzena Rudzińska
ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA
W dniu 31 kwietnia na świetlicy szkolnej nr 3 zostały przeprowadzone zajęcia z okazji Święta Konstytucji 3 Maja. Na wprowadzenie zajęć dzieci wysłuchały pieśń patriotyczną „3 Maj” („Witaj majowa jutrzenko”). Została przeprowadzona pogadanka nt. symboliki barw na godle i na fladze, została omówiona postawa „na baczność”. Na zajęciach dzieci uczyły się recytować wiersz pt. „Katechizm polskiego dziecka”. Na zajęciach dzieci rozwiązywały zagadki i rebusy związane z tematem zajęć, a także wykonały flagi i kotyliony.
K. Pełka
O. Czajka
DZIEŃ ZIEMI
Dnia 24 kwietnia na świetlicy szkolnej nr 3 zostały przeprowadzone zajęcia z okazji Dnia Ziemi. Przeprowadzono z dziećmi pogadankę nt. tego co jest dobre, a co złe dla naszej planety, jak należy segregować śmieci. Dzieci wypowiadały się, w jaki sposób należy dbać o roślinność i zwierzęta. Na zajęciach dzieci rozwiązywały rebusy i zagadki o tematyce ekologicznej, a także wykonały prace plastyczne.
M. Rudzińska
T. Bargielska
EUROPA DA SIĘ LUBIĆ
Europa da się lubić – cykl zajęć podróżniczych, podczas których dzieci zwiedzają najciekawsze kraje europejskie. Młodzi podróżnicy poznają historię i zwyczaje, kulturę i sztukę, język, przepiękne zabytki oraz nowoczesną architekturę. Ponadto, wyprawa obejmuje również podróż kulinarną pozwalającą dzieciom na poznanie niesamowitych smaków potraw kuchni danego kraju.
Swoją pierwszą podróż rozpoczęliśmy od poznania naszego kraju - POLSKI.
Zapoznałam dzieci z mapą Polski, która posłużyła nam za przewodnik po najciekawszych miejscach naszej Ojczyzny. Delektowaliśmy się urokami miejsc, pięknem wielowiekowych obyczajów i tradycji oraz naszą niełatwą historią. Poznawaliśmy różne regiony Polski, piękno ich strojów ludowych i sztuki. Zapoznaliśmy się z różnymi, nierzadko zupełnie nieznanymi legendami. U dzieci wyraźnie wzrosła świadomość bytności Polakami: z dumą śpiewany był nasz hymn i poznawaliśmy kontekst historyczny naszych barw narodowych. Jednocześnie, przy zachowaniu naszej odrębności narodowej, dzieci wyraźnie podnosiły kwestie naszej przynależności do Europy. Tym samym, będąc częścią Unii Europejskiej, próbuję przybliżać dzieciom istotne wiadomości o innych krajach. W naszej świetlicy szkolnej powstał kącik Małego Podróżnika, w którym prezentujemy pamiątki z najciekawszych podróży.
Zajęcia podróżnicze „Europa da się lubić” są autorskim projektem p. Marty Żebrowskiej, która również je prowadzi.
******************************
CZECHY - Ahoj!
Swoje podróże po krajach Unii Europejskiej rozpoczęliśmy od kraju, który jest naszym bliskim sąsiadem i graniczy z Polską na południu. To Republika Czeska, zwana potocznie Czechami. Zapoznaliśmy się z położeniem tego kraju na mapie Europy, poznaliśmy hymn i flagę, którą następnie sami wykonaliśmy. Zwiedziliśmy m.in.: Most Karola w Pradze, Skalne Miasto, Liberec, Karlove Vary. Dowiedzieliśmy się, że Czesi produkują szkło, papier i artykuły ceramiczne, jak również samochody i maszyny. Samochód czeski znany na całym świecie, to Skoda. Nauczyliśmy się podstawowy zwrotów w języku czeskim, oglądaliśmy najciekawsze bajki, np. „Krecik w mieście”, „Przygody RozbójnikaRumcajsa”,
„Pat i Mat” oraz „Żwirek i Muchomorek”. Była również nauka wiersza w języku czeskim i zabawy ruchowe np. „ Skoda” i „Pociąg”. Na koniec zajęć osoby zainteresowane rozwiązały test podróżniczy o Czechach.******************************
NIEMCY - Guten Morgen!
W grudniu i styczniu „wyruszyliśmy w podróż” do naszych zachodnich sąsiadów - Niemiec. Pomimo tego, że wyprawa ta odbyła się tylko na mapie, to i tak dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy o tym interesującym kraju. Mieliśmy okazję wysłuchać HYMNU NARODOWEGO Niemiec, zobaczyliśmy flagę narodową i godło państwowe. Poznaliśmy zabytki Niemiec. Dowiedzieliśmy się, że stolicą kraju jest Berlin, w którym znajduje się siedziba Bundestagu, czyli takiego naszego PARLAMENTU. Zapoznaliśmy się z kontekstem historyczny powstania Muru Berlińskiego oraz co on symbolizował. Był niejako granicą dzielącą jeden naród na dwa wrogie sobie obozy. Symbolizował dwa systemy gospodarczo - polityczne: kapitalizm i socjalizm oraz militarne: NATO i tzw. Układ Warszawski. Mur Berliński był symbolem dzielącym jeden naród na dwa światy: wolny (o gospodarce wolnorynkowej) i sterowanym przez Państwo (o gospodarce scentralizowanej). Bardzo podobała nam się Brama Brandenburska i Legoland. Berlin – stolica Niemiec jest dwukrotnie większy od Warszawy i ma ponad trzykrotnie więcej ludności w porównaniu do naszej stolicy. Największą rzeką przepływającą przez Niemcy jest Ren. Zapoznaliśmy się z charakterystycznymi potrawami niemieckimi: precle bawarskie, biała kiełbasa i żelki Haribo:), które później degustowaliśmy. Pychota;). Dowiedzieliśmy się, że następujące marki samochodów np.: bmw, volkswagen, audi, mercedes i porsche są produkowane właśnie w Niemczech. Były również zabawy ruchowe np.” Opel”. Na zajęciach każde dziecko wykonało przepiękną flagę. Oglądaliśmy również karty ze znanymi reprezentantami Niemiec w piłce nożnej. Nauczyliśmy się również podstawowych zwrotów w języku niemieckim np. Dzień dobry - Guten Morgen, Do widzenia - Auf Wiedersehen, Proszę - Bitte, Dziękuję - Danke. Odwiedziliśmy również wspaniałą, tropikalną wyspę pod Berlinem. W wielkiej hali o powierzchni 66.000 m2 znajduje się największy park rozrywki w Europie.
******************************
WĘGRY - Szia!
W lutym "wyruszyliśmy na podbój" Węgier. Mieliśmy okazję wysłuchać HYMNU NARODOWEGO Magyarów, poznać flagę narodową i godło państwowe. Stworzyliśmy niesamowite flagi i rozwiązaliśmy test podróżnika. Do naszej świetlicy szkolnej uczęszcza uczeń o imieniu Zygmunt, który urodził się na Węgrzech i to dzięki niemu i pomocy jego wspaniałych rodziców mogliśmy dowiedzieć się dużo ciekawych rzeczy na temat tego przepięknego kraju. Zygmunt na zajęcia przyniósł broszurki, przewodniki, gadżety oraz fantastyczne książki np. „Bajki węgierskie”, „Cudowny jeleń-baśnie węgierskie”, „Korona i miecz ”- opowieści z dziejów Węgier, które powiększyły naszą świetlicową biblioteczkę. Ponadto, poznaliśmy burzliwą historię dwóch miast: Budy i Pestu, które dopiero w XIX w. stworzyły kształty współczesnej stolicy Węgier – Budapesztu. To piękne miasto przecina jedna z ważniejszych i najdłuższych europejskich rzek - Dunaj, która ze swoim źródłem w Niemczech płynie aż przez 10 państw Europy, w tym: Austrię i Słowację, by ostatecznie wpaść do Morza Czarnego. Węgry słyną z bardzo ostrej, południowej kuchni, a ich gulasz jadany z ostrą papryką nawet nieprzyprawiony wyjątkowo mocno pali podniebienie. Drugą ostrzejszą wręcz potrawą jest leczo. Być może dlatego dorośli Węgrzy chętnie popijają potrawy rodzimej kuchni znanym na całym świecie węgierskim winem - Tokaj. Na zajęciach podróżniczych uczniowie degustowali przepyszne, wykwintne smakołyki przywiezione prosto z Węgier. Nam - dzieciom Węgry kojarzą się najbardziej ze znaną powieścią Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni” z jej głównym, bardzo dzielnym bohaterem – Nemeczkiem. Natomiast każde dziecko na świcie zna świetną zagadkę logiczno – zręcznościową zwaną od nazwiska jej twórcy kostką Rubika. Jednakże wśród Polaków najbardziej znanym kierunkiem wypraw jest jezioro Balaton – tak olbrzymie, że mogłoby konkurować z niejednym małym morzem. I muzyka… piękna ludowa, charakterystyczna, pełna energii. Jej dynamizm jest tak olbrzymi, że na kanwie rdzennej muzyki etnicznej Węgrzy stworzyli słynny, znany w całej Europie taniec ludowy - czardasz.
******************************
FRANCJA - Bonjour!
W marcu "wyruszyliśmy w podróż" po Francji. Przejechaliśmy przez południe Niemc. Mieliśmy okazję wysłuchać HYMNU NARODOWEGO Francji – tzw. Marsylianki, poznać flagę narodową i godło państwowe. Ponadto, poznaliśmy ciekawe zabytki Francji, w tym wiele przepięknych zamków położonych nad rzeką Loarą. Dowiedzieliśmy się, że jej stolicą jest Paryż – jedno z większych miast Europy. Bardzo podobała nam się WIEŻA EIFFLA, ŁUK TRIUMFALNY, LUWR, ale najciekawsza była chyba tzw. Szklana dzielnica - LA DEFENSE - pełna przedziwnych, ogromnych budynków z metalu i szkła. Śpiewaliśmy również piosenkę w języku francuskim pt. "Panie Janie". Nauczyliśmy się kilku zwrotów w języku francuskim np. ,,Bon jour”, "Salut","Merci". Zapoznaliśmy się z kuchnią francuską, która jest znana z takich przysmaków, jak: żabie udka, ślimaki, kasztany i sery. Mieliśmy również okazję degustować prawdziwe francuskie rogaliki. Była też nauka tańca francuskiego "Kankana". Wyszło nam świetnie. Poznaliśmy oczywiście twórców bajek francuskich - nawet nie wiedzieliśmy, że słynny "Czerwony Kapturek" pochodzi właśnie z tego kraju. Z zafascynowaniem oglądaliśmy również zdjęcia francuskich piłkarzy. Dowiedzieliśmy się, że Paryż - obok włoskiego Mediolanu - uznawany jest za europejską stolicę mody, więc z tej okazji zorganizowaliśmy prawdziwy pokaz mody. Zabawy było sporo, każdy z nas prezentował się nie gorzej niż paryskie modelki. Testowaliśmy również niesamowity zapach znanych perfum- Chanel nr 5. Na koniec zajęć był quiz, w którym obie biorące w nim udział grupy zremisowały!
******************************
WIELKA BRYTANIA - Good morning!
W kwietniu "odwiedziliśmy" bardzo piękne WYSPY BRYTYJSKIE. Cudowne położenie na Oceanie Atlantyckim przekłada się na dość kapryśną, typowo brytyjską pogodę – tzn. mgłę i częste opady deszczu. Był to czas w całości wypełniony wieloma atrakcjami. Dowiedzieliśmy się, że w skład WIELKIEJ BRYTANII wchodzą: Anglia, Walia, Szkocja oraz Irlandia Północna; że stolicą WIELKIEJ BRYTANII jest Londyn, który jest największym miastem w Europie i co najważniejsze, że mieszka tam prawdziwa królowa - Elżbieta II. Zwiedziliśmy najciekawsze zabytki Londynu np. Zegar Big Ben, Most Tower, Pałac Buckingham czy miejsce spotkań londyńskiej młodzieży - Piccadilly Circus. Pozdrawialiśmy się w tym tygodniu w języku angielskim, który - tak między nami - nie należy do najłatwiejszych. Ciekawostką dla nas było to, że z tego kraju pochodzi wielu sławnych ludzi np. Bracia Wright - twórcy pierwszego samolotu. Dowiedzieliśmy się, że nasz ulubiony KUBUŚ PUCHATEK i HARRY POTTER to bajki pochodzące właśnie z tego kraju. Dzieciom bardzo podobała się zabawa dydaktyczno-ruchowa pt.”Żywy zegar”. Tradycją znaną od wieków jest pijanie herbaty, dokładnie o godzinie 5-tej popołudniu i zajadanie się herbatnikami. Symbolami Londynu są słynne czerwone budki telefoniczne uchodzące za najstarsze na kontynencie europejskim oraz słynne autobusy dwupiętrowe – tzw. double decker. Podsumowaniem zajęć, był test dla osób, które biorą udział w konkursie wiedzy o krajach europejskich.
******************************
HISZPANIA - Buenos dias! Viva Espana!
W maju wyruszyliśmy w podróż do słonecznej Hiszpanii. Dzieci poznały położenie geograficzne tego pięknego kraju na mapie, jego stolicę, flagę; dowiedziały się o panującej tam rodzinie królewskiej. Nauczyły się podstawowych zwrotów w języku hiszpańskim np. dzień dobry „Buenos dias” (Buenos dijas). Nasza podróż odbyła się wirtualnym samolotem. Wylądowaliśmy na słonecznym wybrzeżu Costa Del Sol, nad Morzem Śródziemnym, i podziwialiśmy piękne, piaszczyste plaże oraz błękit wody w morzu. Słońce opalało nasze białe, nieopalone ciałka. Odwiedziliśmy również wyspy Baleary, w skład których wchodzą Majorka i Ibiza. Następnie wyruszyliśmy do zwiedzania Madrytu!
Madryt jest trzecim pod względem wielkości miastem w Unii Europejskiej, po Londynie i Berlinie. W Madrycie mieści się oficjalna rezydencja króla Hiszpanii - Filipa VI. W stolicy Hiszpanii można zwiedzić wiele pałaców, placów, katedr, muzeów itp. oraz odpocząć w rozlicznych parkach. Jest tam również madrycka arena do walki byków Plaza de Toros de las Ventas zbudowana w latach 1929-1931. Dowiedzieliśmy się, że w Hiszpanii jest wiele ciekawych, corocznych tradycji np. przepędzanie byków ulicami miasta, ze specjalnej zagrody na arenę, na której później biorą udział w walkach byków. Najsłynniejsze jest encierro w Pampelunie, organizowane podczas świąt zwanych sanfermines. Święto pomidora - hiszpańska fiesta La Tomatina zwieńczone walką na pomidory. Hiszpania to kraj, w którym mieszkańcy miasteczka Bunol, niedaleko Walencji często się bawią. Dlatego też fiesta jest częstym elementem codziennego życia tamtejszych mieszkańców. Nawet małe dzieci wieczorami wychodzą z rodzicami na ulice miast i wsi, by wspólnie, w gronie sąsiadów, przyjaciół i turystów spędzać beztroskie chwile. Na zajęciach uczniowie pogłębiali swoją wiedzę o Hiszpanii również na podstawie książki pt. „Co kraj to obyczaj”.
Dowiedzieliśmy się, że Madryt jest siedzibą piłkarskiego królewskiego klubu Real Madryt, który swe rozgrywki prowadzi na Estadio Santiago Bernabeu. Jego kibice są określani mianem vikingos (wikingowie) lub zwyczajnie merengues (bezy). Jego derbowym rywalem jest klub Atlético, również pochodzący z Madrytu. Jego kibice nazywani są los sufridores (cierpiący). Real Madryt już jedenastokrotnie zdobył puchar Europy / Ligę mistrzów.
Najbardziej znanymi tańcami hiszpańskimi jest flamenco i pasadoble. Obejrzeliśmy na DVD występu hiszpańskiej tancerki. Ponadto, oglądaliśmy pamiątki naszych kolegów i koleżanek przywiezione z wakacyjnych wojaży po Hiszpanii. Przymierzaliśmy również hiszpańskie, barwne stroje. Odbyła się również degustacja słodkich pomarańczy prosto ze słonecznej Espanii, jak również zapoznaliśmy się z potrawami kuchni tego kraju. Podsumowaniem zajęć był test dla osób, które biorą czynny udział w konkursie wiedzy o krajach europejskich.
NASZE HOBBY
Ostatnio w realizowanym w naszej świetlicy cyklu zajęć „Nasze hobby” umożliwiającym dzieciom podzielenie się z innymi uczniami swoimi zainteresowaniami i umiejętnościami odbył się pokaz gimnastyki artystycznej.
Swoje niebywałe umiejętności zaprezentowała ZOSIA PERGÓŁ uczennica klasy IB , trenująca gimnastykę artystyczną w Klubie Sportowym Gimnastyki Artystycznej LEGION Warszawa
Teresa Bargielska
Marzena Rudzińska
WARSZTATY WIELKANOCNE
W dniach 10 - 11 kwietnia w świetlicy szkolnej nr 3 odbyły się warsztaty wielkanocne. Celem zajęć było kultywowanie tradycji wielkanocnej. Dzieci z użyciem igły i nici wyszywały jajka z filcu. Warsztatom towarzyszyła ciepła i miła atmosfera, a co najważniejsze - wspólne zajęcia wszystkim się bardzo podobały!
Olga Czajka, Katarzyna Pełka
KREATYWNE KORALIKI W KL. II
Uczniowie z klas II uczęszczający do świetlicy biorą udział w zajęciach z wykorzystaniem kreatywnych koralików. Dzieci układają dowolne obrazki a po ich zaprasowaniu efekty swojej pracy wykorzystują do zabawy i zabierają do domu. Zajęcia te sprawiają dzieciom dużą przyjemność a przy okazji rozwijają kreatywność oraz uczą wytrwałości, cierpliwości i dokładności.
Zapraszamy do galerii aby zobaczyć efekty „koralikowych zajęć”.
Monika Olucha
POWITANIE WIOSNY
Z okazji obchodów pierwszego dnia wiosny uczniowie uczęszczający do świetlicy mogli wziąć udział w kilku konkursach indywidualnych oraz międzyklasowych, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. W ramach uroczystości wiosennych odbył się także kiermasz słodkości oraz dekoracji wiosenno – świątecznych.
23 marca, podczas posumowania tegorocznego powitania wiosny laureatom poszczególnych konkursów uroczyście wręczono dyplomy i drobne upominki.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
PRZEDSTAWIENIE WALENTYNKOWE
Dzień Świętego Walentego obchodzony jest na całym świecie jako święto miłości. Tego dnia wysyłamy sobie kartkę z wierszykiem bądź wyznaniem miłosnym (tzw. walentynkę) albo też obdarowujemy się prezencikami. Walentynki jest to dzień, w którym możemy bez skrępowania podejść do upatrzonej od dawna sympatii i wręczyć jej liścik z miłosnym wyznaniem. Ten dzień skłania nas do okazania ukochanej osobie, tego co naprawdę czujemy, a na co dzień nie mamy czasu i sposobności, żeby to wyrazić.
Z tej okazji w naszej świetlicy, 3 marca dzieci z Koła teatralnego „Małego aktora” przedstawiły inscenizację z okazji Walentynek dla uczniów klas 0-3. Aktorzy zaprezentowali również wiersze i piosenki dotyczące tematyki uczuć w świecie zwierząt w zabawny sposób nawiązując do „Dnia zakochanych”. Widownia była pod wielkim wrażeniem gry aktorskiej naszych wspaniałych uczniów.
Marta Żebrowska
DZIEN BABCI I DZIADKA
W styczniu obchodziliśmy wyjątkowe święto - Dzien Babci i Dziadka. Z tej okazji dzieci uczęszczające do świetlicy wykonały piękne portrety. W ten sposób chciały podziękować dziadkom za ich miłość i opiekę.
W tym dniu odbył się również konkurs recytatorski. Uczniowie reprezentowali wiersze z okazji dnia Babci i Dziadka.
I miejsce Zofia Zawieska i Alicja Gołębiewska
II miejsce -Natalia Mędykowska
III miejsce Tadeusz Zalewski i Maciej Szczepanik
Zorganizowała: Marta Żebrowska
PRACE PLASTYCZNE – KLASY III I IIF
Wśród wielu różnych zajęć odbywających się w świetlicy są zajęcia plastyczne, bardzo przez dzieci lubiane. Wychowankowie tworzą na nich prace nawiązujące do zmian zachodzących w otoczeniu wraz z porami roku oraz bieżących wydarzeń. Podczas pracy, dzieci poznają i wykorzystują różne techniki – od nauki rysowania przez odtwarzanie krok po kroku kolejnych elementów obrazu, do płaskiego origami. Do tej pory powstały m.in. prace o tematyce wakacyjnej, jesiennej, zimowej, świątecznej, karnawałowej. Poniżej można obejrzeć część naszych dzieł.
Monika Kruk
MISTRZOSTWA POLSKI W PIŁCE NOŻNEJ O PUCHAR TYMBARKU - SUKCES NASZEJ DRUŻYNY
Reprezentacja naszej szkoły w piłce nożnej do lat 10 wzięła udział w Mistrzostwach Polski w Piłce Nożnej o Puchar Tymbarku. Zmagania naszej drużyny zakończyły się olbrzymim sukcesem – zajęliśmy pierwsze miejsce w grupie i awansowaliśmy do drugiej rundy gdzie czeka nas walka o finał wojewódzki (prosimy o trzymanie kciukówJ)
Nasi reprezentanci: Tymon Nowak (kapitan i najlepszy strzelec drużyny), Grzegorz Kalisz, Ryszard Jarzyński, Mateusz Malczyk, Krzysztof Janik, Leon Strowski, Jakub Krasuski, Tadeusz Zalewski, Maciej Szczepanik.
Łukasz Jurgielewicz
MISTRZOSTWA POLSKI O PUCHAR TYMBARKU – DRUŻYNA DO LAT 8
Miło nam poinformować o bardzo dobrym występie naszej najmłodszej reprezentacji w piłce nożnej.
Pierwszy raz w historii naszej szkoły w Mistrzostwach Polski o Puchar Tymbarku nasza szkoła wystawiła drużynę do lat 8. Po zaciętej walce w grupie uplasowaliśmy się na drugim miejscu i niewiele brakowało byśmy awansowali do drugiej rundy walcząc o finał wojewódzki.
Nasi reprezentanci: Marek Minda (kapitan), Oskar Kowacki (najlepszy strzelec), Tadeusz Żak, Maks Morzyk, Marek Szlachetka, Jakub Krzyżewski.
Łukasz Jurgielewicz
ŚWIETLICOWY KALENDARZ
Nowy Rok rozpoczeliśmy od przygotowania świetlicowego kalendarza, dzięki któremu będziemy odmierzać upływający czas. Kalendarz prezentuje poszczególne miesiące wykonane przez uczniów z kl. 2c i klas 3.
Marta Żebrowska
JASEŁKA
21 grudnia 2016 roku miał miejsce w naszej świetlicy przedpremierowy pokaz przedstawienia jasełkowego. Jasełka wystawione zostały dla uczniów klas drugich. Na kolejne przedstawienia zapraszamy po Nowym Roku.
Barbara Gołębiewska
Patrycja Karewicz - Zapadko
MIKOŁAJKOWA LOTERIA FANTOWA
7 grudnia w aneksie przy świetlicy odbyła sie Mikołajkowa Loteria Fantowa. Uczniowie chętnie wzięli w zabawie losując fanty. Pieniądze zebrane podczas loterii będą wykorzystane na bieżące potrzeby śiwtlicy. Bardzo dziękujemy wszystkim którzy nas wsparli przynosząc zabawki - fanty na loterię.
Barbara Gołębiewska
Monika Olucha
ANDRZEJKI W KLASACH III I IIF
29 i 30 listopada dzieci z klas IIf i III poznały genezę andrzejek oraz tradycje z nimi związane, a następnie uczestniczyły w andrzejkowych zabawach i wróżbach. Emocje wzbudzały wszystkie, w tym m.in. zabawa z butami, rzuty monetą, rzuty kostką, serce z imionami, wróżby pod kubkami, litery ze szpilek oraz lanie wosku. Jedne przepowiednie podobały się dzieciom bardziej, inne mniej, ale śmiechu było co niemiara, więc zabawa została zaliczona do bardzo udanych.
Monika Kruk
Marta Żebrowska
ZABAWA ANDRZEJKOWA W GRUPACH „0”
30 listopada do dzieci z grupy 0a i 0b przybyły Czarodziejki, które opowiedziały dzieciom o ludowych zwyczajach i obrzędach związanych ze świętem andrzejkowym. Czarodziejki zaprosiły dzieci do wspólnej zabawy w magiczny świat wróżb i zabaw andrzejkowych. Dzieci mogły „poznać swoją przyszłość” – tą bliską „co zrobią za chwilkę” i tą daleką… „kim będę w przyszłości”. Andrzejkowe spotkanie zachowało swój tajemniczy urok i magię. Ciekawe, czy komuś sprawdzą się andrzejkowe przepowiednie....
Teresa Bargielska
Marzena Rudzińska
ANDRZEJKI ŚWIETLICOWE
30 listopada uczniowie z klasy II a i II d brali udział w Zabawie Andrzejkowej, która rozpoczęła się pogadanką na temat tradycji andrzejkowych, obrzędów i zwyczajów a następnie dzieci pod opieką wychowawców miały możliwość uczestnictwa w ciekawych wróżbach m. in. ustawianiu bucików, przepowiadaniu przyszłości z kości czy też losowaniu karteczek z imionami.
B. Gołębiewska
M. Olucha
DZIEŃ MISIA W KLASACH III I IIF
Z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia klasa IIf oraz klasy III uczestniczyły w zajęciach związanych z misiowym bohaterem. Jedna grupa wzięła udział w przedsięwzięciu „Kupujemy ubranka dla misia”, w którym dzieci najpierw kupowały wybrane ubranka, a następnie stylizowały misie i przygotowały z nich prace plastyczne. Dzieci z drugiej grupy opowiadały o bajkowych misiach oraz o swoich pluszakach, a następnie pastelami wykonały obrazy misiów.
Monika Kruk
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W GRUPACH „0”
Dzień Pluszowego Misia to jeden z najbardziej lubianych przez dzieci dni w roku. Z tej okazji nasze najmłodsze „świetliczaki” (grupy 0a,0c) uczestniczyły w wielu ciekawych zajęciach o dużych i małych Misiach. Podczas wspólnego czytania bajek o misiach poznały dużo ciekawostek z życia niedźwiadków i dowiedziały się „co nie co” o przyjaźni na podstawie przygód bohaterów bajki „Kubuś Puchatek i Tygrysek”. Dzieci same mogły poczuć się jak Misie i bardzo chętnie zmieniały się w „ Duże Misie” pozując do zdjęć w misiowej fotościance. W piątek „świetliczaki” wykazały się kreatywnością projektując z ogromnym zapałem ubranka dla swoich ukochanych przytulanek.
Teresa Bargielska
Marzena Rudzińska
DZIEŃ MISIA W KL II
25 listopada z okazji Światowego Dnia Misia dzieci przyniosły do świetlicy swoje ulubione przytulanki, wysłuchały historii pluszowego misia oraz opowieści o najbardziej zanych misiach. Każde dziecko wykonało również "misiową" pracę plastyczną.
Patrycja Karewicz - Zapadko
SZKOLENIE - ATAK TERRORYSTYCZNY W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
19 listopada wychowawcy świetlicy i grup "0" z naszej szkoły brali udział w warsztatach szkoleniowych zorganizowanych i przeprowadzonych przez jednego z rodziców naszych uczniów, czynnego ratownika - Pana Patryka Rucińskiego.
Szkolenie miało tytuł "Atak terrorystyczny w placówce oświatowej". Po prezentacji, omówieniu zagrożeń i sposobu ich zminimalizowania, odpowiedziach na liczne pytania, przyszedł czas na działania praktyczne. Jednym z nich było zbudowanie przez nauczycieli schronu / bunkru z elementów dostępnych w sali.
Poradziliśmy sobie w kilka minut!
W. Krukowski
KIERMASZ JESIENNY
W dniach 7 - 9 listopada z inicjatywy Małego Samorządu Świetlicy zorganizowaliśmy w naszej szkole pierwszy Kiermasz Jesienny. Na kiermaszu do kupienia były prace uczniów wykonane podczas zajęć na świetlicy oraz słodkości przygotowane w domu - ciasta, babeczki, ciasteczka, galaretki itd. W ciągu trzech dni zebraliśmy 2200pln!!! Za zebrane pieniądze kupiliśmy do świetlicy masę nowych gier, artykułów plastycznych oraz 2 stoły do piłkarzyków (które lada dzień zostaną złożone).
Dziękujemy wszystkim którzy przyczynili się do sukcesu naszej zbiórki!
W. Krukowski
HALLOWEEN DLA KLAS II
28 października w świetlicy klas II odbyła się impreza Hallowenowa. Uczniowie tańczyli wśród balonów w rytmach muzyki disco. Wielu uczniów przyszło w przebraniach. W trakcie zabawy dzieci brały udział w konkursach z nagrodami: tańcu z balonem, tańcu na gazecie, tworzeniu mumii z papieru toaletowego. Impreza zakończyła się słodkim poczęstunkiem oraz ogłoszeniem najlepiej bawiących się uczestników czyli króla i królowej Halloween.
Barbara Gołębiewska
Monika Olucha
ULUBIONY NAUCZYCIEL
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej dzieci rysowały portrety swoich ulubionych wychowawców świetlicy.
Najciekawsze prace trafiły na wystawę, która dostarczyła wiele radości nie tylko uczniom, ale i nauczycielom.
POKAZ GIMNASTYKI ARTYSTYCZNEJ
W zeszłym tygodniu 6 października na sali gimnastycznej odbył się pokaz gimnastyki artystycznej dla uczniów naszej świetlicy. Zawodniczki Warszawskiego Gimnastycznego klubu sportowego Ajsedora zaprezentowały ciekawe i efektowne układy taneczne. Wśród nich rozpoznaliśmy naszą koleżankę - Nadię Terek z kl IVD. Dziewczętom, które obserwowały pokazy najbardziej podobały się stroje, w których występowały młode sportsmenki i układy z przyrządami. Z zazdrością i podziwem patrzyły więc na taniec swoich rówieśniczek.
W trakcie pokazu uczniowie dowiedzieli się jak ciężką, pracochłonną a zarazem jaką piękną dyscypliną sportu jest gimnastyka artystyczna.
Za zorganizowanie występów dziękujemy Pani Oli Terek, - trenerce, i dziewczętom z klubu sportowego Ajsedora, które występowały w pokazie. Mamy nadzieję, że kilka z naszych dziewczynek połknęło gimnastycznego bakcyla i już niedługo same będą mogły występować.
Waldemar Krukowski
CYTRYNA CZY JABŁKO
Pod koniec września, jak co roku uczniowie naszej świetlicy, brali udział w programie edukacyjnym organizowanym przez Wydział Ruchu Drogowego policji pt: „Cytryna czy jabłko”.
Uczniowie wraz z funkcjonariuszami policji dokonywali oceny jazdy i kultury kierowców na drodze. Za właściwą, bezpieczną i zgodną z zasadami ruchu drogowego jazdę, kierowcy nagradzani byli jabłkiem i dyplomem, zaś tym którzy w jakiś sposób naruszyli przepisy, bądź np. : nie ustąpili pieszym pierwszeństwa na przejściu dla pieszych dzieci wręczałyi cytrynę i cytrynowy mandat.
Zdecydowana większość kierowców otrzymała jabłko i dyplom co pozytywnie świadczy o jeżdżących obok naszej szkoły! :)