• INFORMACJE DLA UCZNIÓW NA EGZAMIN ÓSMOKLASISTY W DNIACH 25, 26, 27 MAJA 2021 r.

        • 1. KIEDY I GDZIE PRZYJŚĆ W DNIU EGZAMINU?

          EGZAMIN DLA UCZNIÓW KLAS ÓSMYCH ODBEDZIE SIĘ  25 –  26 – 27. 05.2021 r.

          UCZNIOWIE:

          W dniu egzaminu przychodzicie do szkoły od 8.30 do 8.45.

          Klasy 8a i 8b wchodzą do szkoły głównym wejściem, klasy 8c, 8d wejściem bocznym, przy recepcji.

          8a, 8d godzina 8.30,             8b, 8c godzina 8.45

          Przydział szatni: klasa 8a, 8c boks nr 6,       klasa 8b boks nr 3,      klasa 8d boks nr 5

          Uczniowie wchodzą na teren szkoły wyłącznie z zakrytymi ustami i nosem (maseczką jedno lub wielorazową. Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal egzaminacyjnych (po zajęciu miejsc przez zdających można zdjąć maseczkę).

          Bezpośrednio po wejściu dezynfekują dłonie.

          2. CO PRZYNIEŚĆ?

          • Legitymację szkolną
          • Długopis z czarnym wkładem i na matematykę – linijkę
          • Można przynieść 0,5l. butelkę z wodą, chusteczki.

          3. CZEGO ABSOLUTNIE NIE NALEŻY PRZYNOSIĆ?

          • Telefonu, smartwatcha ani żadnego innego urządzenia telekomunikacyjnego

          4. JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ PRZED WEJŚCIEM?

          • Zachowywać odstęp między sobą min.1,5 m; nie dopuszczać do tworzenia się  zgromadzeń (przed salą, przy wchodzeniu do niej, przy korzystaniu z toalety).

          5. ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS EGZAMINU:

          • ławki w salach będą rozstawione z zachowaniem 1,5 m. odległości
          • drzwi do sali będą otwarte (poza egzaminem z j. angielskiego), sale co godzinę będą wietrzone,
          • uczniowie nie mogą zadawać żadnych pytań z wyjątkiem tych, które dotyczą instrukcji wypełniania kart egzaminacyjnych,
          • w razie potrzeby zadania pytania należy podnieść rękę  i założyć maseczkę,
          • niesamodzielność pracy lub przeszkadzanie innym grozi przerwaniem testu,
          • nie wolno pożyczać przyborów. W razie potrzeby w szkole będą przybory zapasowe i należy o nie poprosić,
          • wychodzenie z sali w czasie egzaminu jest niewskazane,
          • uczniowie zostaną poinformowani, że zostało 10 min do końca czasu pisania,
          • ponadto po zakończeniu  pisania  uczniowie dostaną informację o dodatkowych 5-minutach (tylko dla uczniów bez dostosowań) przeznaczonych na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi (nie wolno wtedy już rozwiązywać zadań),
          • nie można opuścić sali egzaminacyjnej na stałe przed upływem jednej godziny od czasu rozpoczęcia egzaminu oraz na 15 minut przed końcem egzaminu.

          6. ZASADY ODDAWANIA ARKUSZY:

          • jeśli uczeń ukończył pracę przed czasem, zgłasza to zespołowi nadzorującemu przez podniesienie ręki, zamyka arkusz, odkłada go na brzeg stolika.
          • nauczyciel w obecności ucznia sprawdza kompletność materiałów,
          • dodatkowo, jeżeli uczeń zgłasza zakończenie pracy wcześniej niż na 15 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z arkuszem – przed odebraniem jego arkusza nauczyciel sprawdza, czy uczeń zaznaczył odpowiedzi na karcie odpowiedzi. W przypadku braku zaznaczeń poleca zdającemu wykonanie tej czynności. Po otrzymaniu pozwolenia na opuszczenie sali uczeń wychodzi, nie zakłócając pracy pozostałym piszącym.
          • uczniowie z dysleksją nie przenoszą odpowiedzi na kartę odpowiedzi
          • Jeśli do zakończenia pracy zostało mniej niż 15 minut uczeń nie podnosi już ręki, tylko czeka do końca egzaminu (może wtedy jeszcze raz sprawdzić poprawność i kompletność rozwiązań).

          7. CZAS TRWANIA EGZAMINU 

          j. polski – standardowo 120 min/wydłużony 180 min,

          matematyka – standardowo 100 min/wydłużony 150 min,

          j. angielski – standardowo 90 min/ wydłużony 135 min.

        • Warszawa zachęca do przejścia z trybu „on” na „off”

        • Akcja „off” – w Dniu Dziecka odłóż telefon

          Dzień Dziecka to okazja do świętowania wśród rówieśników i w gronie rodzinnym. W tym roku, 1 czerwca organizowana jest akcja społeczna „off”, zwracająca uwagę na problem uzależnień behawioralnych wśród młodych ludzi.

          Zachęcamy wszystkie warszawskie dzieci do odłożenia telefonów, w tym wyjątkowym dniu przełączmy się z opcji „on” na „off”, odbudujmy więzi i relacje rodzinne. W stolicy można spędzać czas na wiele sposobów i skorzystać chociażby z ofert otwierających się stopniowo instytucji kulturalnych i sportowych. Po pandemii warto je odkryć na nowo.

          Renata Niewitecka, pomysłodawczyni przeprowadzenia akcji 

          Źródło

        • Przyjaciel (nie)potrzebnej książki

        • Po raz kolejny w tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu "Przyjaciel (nie)potrzebnej książki". Rodzice i uczniowie znaleźli w swoich domowych księgozbiorach kilkadziesiąt książek, którymi zechcieli podzielić się z innymi.

          Książki dla dorosłych zostały przekazane do Domu Opieki Ostoya w Starych Babicach oraz do Domu Opieki Seniora w Borzęcinie Dużym. Natomiast pozycje dla dzieci wzbogaciły nasz zbiór bookcrossingowy, który planujemy ponownie udostępnić w szkole po zakończeniu pandemii.

          Wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy.

        • Wyniki Międzyszkolnego Konkursu: ,,DZIECI ŚWIATA, WARSZAWY- PASJE, ZAINTERESOWANIA, ZABAWY..."

        • Dokonując przeglądu nadesłanych prac z ogromną przyjemnością poznawaliśmy Wasze prezentacje, obrazy i prace literackie. Wszystkie napawają optymizmem, dostarczają radości, powodują refleksje. Olśniewają pomysłowością, różnorodnością i bogactwem wyborów. Wybiegają poza horyzonty dnia codziennego...

          Poziom konkursu był wysoki. Wyłonienie laureatów stanowiło nie lada problemem. Każdy uczestnik bowiem zasługiwał na pochwałę i gratulacje. Konkurs jednak rządzi się swoimi prawami i należało wskazać najwspanialszych, wśród wspaniałych Dzieci Świata i Warszawy. Oto wyniki:

          PRACE PLASTYCZNE:

          klasy 4 - 6

          I miejsce - Łucja Mateusiak - SP 275

          II miejsce - Barbara Kociszewska - SP 246

          III miejsce - Bartosz Wiszniewski - SP 357

          Wyróżnienie - Janek Konert - SP 25

          klasy 7 - 8

          I miejsce - Julianna Bobrek - SP 4

          II miejsce - Natalia Budzińska - SP 92

          III miejsce - Pola Pruzińska - SP 246

          Wyróżnienie - Nicole Wasilewska - SP 185, Irene Rubio Szlendek - SP 76

           

          GALERIA PRAC

           

          PREZENTACJE MULTIMEDIALNE:

          klasy 4 – 6

          I miejsce - Dominika Olczak - SP 92 - Prezentacja

          II miejsce - Marlena Seneczko - SP 76 - Prezentacja

          III miejsce - Aleksandra Dao SP - 29 - Prezentacja 

          Wyróżnienie - Adam Sosnowski - SP 133

          klasy 7 – 8

          I miejsce - Julia Socha - SP 53 - Prezentacja

          II miejsce - Hanna Popiołek - SP 133 - Prezentacja

          III miejsce - Julia Mroczek - SP 185 - Prezentacja

          Wyróżnienie - Marcin Melak - SP 185

           

          PRACE LITERACKIE:

          klasy 4 – 6

          I miejsce - Maja Śmietanka - SP 275

          II miejsce - Lena Kobus - SP 313

          Klasy 7 – 8

          I miejsce - Julia Pałasz - SP 185

          II  miejsce - Kinga Kołakowska - SP 133

          III  miejsce - Zuzia Sławek - SP 4

          Wyróżnienie - Zofia Kowalewska - SP 53

           

          Gratulujemy LAUREATOM oraz WYRÓŻNIONYM, a także wszystkim uczestnikom, którzy zechcieli pochwalić się swoimi pasjami, różnorodnymi zainteresowaniami i sposobami na zagospodarowanie wolnego czasu. Życzymy dalszych sukcesów.

          Organizator konkursu:

          Szkoła Podstawowa nr 185

          Elżbieta Mieczkowska

    • Kontakty

      • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 185 IM. UNICEF
      • (+22) 613 58 78, fax (+22) 613 48 64
      • ul. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 31
        03-982 Warszawa
        Poland
    • Logowanie

  • Nasze media społecznościowe

  • Deklaracja dostępności cyfrowej i architektonicznej

  • Biuletyn informacji publicznej
  •  

    Budynek i teren szkoły objęte są monitoringiem wizyjnym