• Koronawirus - pomoc psychologiczno-pedagogiczna


        •   Artykuły dla Rodziców 

                           Webinaria dla Rodziców


          DLA UCZNIÓW

          Jeśli potrzebujesz naszej pomocy, skontaktuj się przez Librusa lub mailowo
          z psychologiem, pedagogiem lub innym specjalistą.

          Jak się czujesz?

          Jak sobie radzić ze stresem - prezentacja

          UWAGA SMARTFON!

          Problemowe używanie smartfonów

          Sposoby codziennych rozwiazań 

           

          Posłuchaj:

          Jak radzic sobie z lekiem przed koronawirusem?

          Sprawdź:

          Objawy stresu

           Jak obniżyć poziom stresu:

                                                                    

          Więcej na stronie: http://pck.pomorze.pl/do-pobrania/ 

          Organizacja czasu:

                       

          Drodzy Uczniowie,

          W związku z nową formą nauki, która wymaga od Was większej samodyscypliny, podsyłamy kilka metod, które mogą pomóc w organizacji nauki i pracy w domu oraz zarządzania Waszym czasem.

          Zoptymalizuj czas nauki. Zorganizuj swoją naukę tak, aby jak najmniej rzeczy Ci przeszkadzało i odrywało od realizacji zadań. Człowiek oderwany od wykonywania danego zadania nawet na chwilę, potrzebuje dodatkowego czasu na powrót do niego
          i
          ponowne rozkręcenie się. Różne badania pokazują, że straty czasu, które z tego tytułu wynikają, mogą sięgać nawet do 25%! 

          Zorganizuj swoje centrum dowodzenia. Zanim rozpoczniesz naukę, zgromadź wszystkie niezbędne rzeczy, których będziesz potrzebować do ich realizacji, aby nie musieć odrywać się od swojego stanowiska pracy. Uporządkuj biurko i usuń wszelkiego rodzaju rozpraszacze uwagi. Przygotuj potrzebne materiały i zdobądź wcześniej niezbędne informacje. Na koniec przygotuj sobie szklankę wody, ulubioną herbatkę, może jakieś zdrowe przekąski i dopiero wtedy rozpocznij pracę. Dzięki temu nie będziesz musiał przerywać pracy i narażać się na niepotrzebne rozpraszanie uwagi oraz na różne pokusy, kiedy odejdziesz od biurka. 

          Skup się na jednym zadaniu w danym momencie i zrealizuj je do końca. Robiąc wiele rzeczy naraz, tak naprawdę niczego nie robisz do końca.  Niestety badania naukowe wykazały, że kiedy realizujemy kilka czynności jednocześnie, nasza efektywność spada. Dlatego, podczas nauki, nie warto zaglądać na portale społecznościowe lub prowadzić wirtualne czy prawdziwe rozmowy ze znajomymi. Lepiej wyznaczyć sobie przerwy i wtedy w 100 % skupić się na odpoczynku i tym co chcesz zrobić.
          Po przerwie wrócić do nauki i znowu skupić na niej całą swoją uwagę.

          Wykorzystaj swoją wydajność. Statystycznie, u większości ludzi szczyt wydajności w zarządzaniu czasem występuje przed południem, po czym dość mocno spada. W godzinach późno popołudniowych z powrotem rośnie, ale nie osiąga już takiego poziomu, jak wcześniej. Po tym wzroście stale spada, by w godzinach nocnych osiągnąć najniższy punkt.

          Czasem wystarczy zacząć. Efekt ten nazwano - efektem Zeigarnika, warto wykorzystać go do lepszego zarządzania czasem
          i realizacji zadańktóre z różnych powodów odkładamy na później.
          Jeśli chcesz wykonać jakieś zadanie, to musisz je przynajmniej zacząć. Wówczas naturalnie pojawia się chęć dokończenia tego, w co jesteśmy już zaangażowani. To taka „otwarta pętla” w głowie, która nie daje spokoju, dopóki nie zostanie zamknięta.

          Zjedz tę żabę. Jeśli masz wyjątkowo trudne zadanie lub czujesz ogromny opór do wykonania czegoś, co jest ważne i masz ochotę to ciągle odkładać, może stać się ono taką żabą, która będzie siedzieć na brzegu Twojego biurku i patrzeć na Ciebie, przynosząc tylko napięcie i zwiększając niechęć. Zajmij się tym zadaniem, zagadnieniem, najlepiej w pierwszej kolejności. Wykorzystaj szczyt swojej krzywej wydajności. W miarę upływu dnia, Twoja silna wola będzie tracić swą moc a szansa
          na zrealizowanie zadania „żaby” będzie maleć. Potraktuj to jako wyzwanie i oprzyj się pokusie, by zająć się czymś łatwiejszym. Jeżeli zaczniesz od żaby, wielce prawdopodobne, że poczujesz dużą ulgę i satysfakcję a wówczas dalsza praca będzie dużo przyjemniejsza.

          Metoda salami. Jednym z najczęstszych powodów (prokrastynacji) odkładania zadań na później jest wielkość, trudność
          i złożoność zadań lub projektów, które musimy zrealizować. Z pomocą przychodzi tu prosta technika zarządzania czasem nazywana metodą salami.
          Polega ona na tym, żeby dzielić duże zadania na mniejsze czynności i pracować nad każdą z nich po kolei tak, jakbyś delektował się salami – plasterek po plasterku. Trudno sobie wyobrazić, żeby zjeść jednorazowo całe salami, jednak jest to możliwe kiedy podzielimy je na plasterki i rozłożymy to w czasie. W ten sposób jesteś w stanie zrealizować nawet największe projekty, złożone i trudne zadania.

          Metoda szwajcarskiego sera. Dotyczy ona na realizacji zadań kawałek po kawałku, tak jak w przypadku techniki salami. Różnica polega jednak na tym, że zamiast realizować zadania po kolei, skupiasz się najbardziej na tym, by je wykonywać, by nie odkładać w czasie. Metoda ta świetnie sprawdzi w sytuacji, kiedy nie bardzo wiesz, co powinno być zrobione najpierw, albo kiedy nie wiesz, od czego zacząć. Ważne jest by działać, wykonywać zadania i nie zastanawiać się co zrobić najpierw.

          Lista kontrolna. Często nazywana checklistą, może pomóc Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Wpisz na nią rzeczy którymi chcesz się zająć, wszystko to, co potrzebujesz i planujesz zrobić. Pozwoli Ci to spojrzeć realnie na czas, który jest potrzebny
          na wykonanie tych wszystkich zadań, możesz też ustalić kolejność podejmowanych zadań, oddzielić zadania ważniejsze od mniej ważnych. Dzięki liście kontrolnej odciążasz swoją pamięć i stworzysz sobie plan pracy. 

          Inspiracją do przedstawienia wybranych metod zarządzania czasem był blog mariusztomaszewski.pl.

    • Kontakty

      • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 185 IM. UNICEF
      • (+22) 613 58 78, fax (+22) 613 48 64
      • ul. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 31 03-982 Warszawa Poland
    • Logowanie

  • Nasze media społecznościowe

  • Deklaracja dostępności cyfrowej i architektonicznej

  • Biuletyn informacji publicznej
  •  

    Budynek i teren szkoły objęte są monitoringiem wizyjnym